План
навчального проекту
Автор навчального
проекту:
Прізвище, ім’я та по-батькові: Левченко Олена Вікторівна
Місце роботи : Криворізька
загальноосвітня школа №37
Місце проведення тренінгу: Криворізька
загальноосвітня школа №37
Опис
проекту
Назва
проекту: Доброта врятує світ
Основні
питання:
Ключове питання: Чи
дійсно ми відповідаємо за тих, кого приручили?
Тематичні питання:
1. Коли собака
стає нам непотрібною?
2. Яке місце
займає собака у нашому житті?
3. Хто допоможе
знайти домівку собакам?
Змістові питання:
1.Чим схожі собаки та люди?
2. Як сталося, що люди почали боятися собак?
3.Хто допомагає собакам?
Стислий
опис:
Навчальний проект
«Доброта врятує світ» пропонується для учнів 3 -4 класів.Проект буде використан
на класній годині. Чи дійсно ми
відповідаємо за тих, кого приручили?
В ході проекту учні ознайомлюються з художніми творами про собак, з основними
групами, на які розподіляються породи собак, з роллю собак у розвитку науки,
космосу, з прикладами собак – рятівників,намагатимуться знайти причину того, як
домашня тварина стала непотрібною і залишалась на вулиці. Основна увага при виконанні проекту буде надаватись
засвоєнню нових знань з природознавства, виробленню практичних навичок, а також
формуванню в учнів умінь користуватись науковою- пізнавальною літературою,
робити висновки.
Учні зберігатимуть інформацію про проведені дослідження та
спостереження, розроблять інформаційний бюлетень, створять мультимедійну
презентацію, напишуть статті для публікацій на класній веб-сторінці в
Інтернеті, описуючи хід проекту та отримані результати та їх інтерпретацію.
Наприкінці проекту учні-учасники в цікавій і доступній формі познайомлять з
результатами та дослідами школярів
паралельного класу.
Використовуючи
ці дані, вони будують діаграму як діти та дорослі відносяться до собак. Учні будуть розробляти веб-сторінки з фотографіями, малюнками та
статтями для шкільного веб-сайту. Учні створюватимуть та демонструватимуть свої
мультимедійні презентації для класу.
Навчальні предмети, з
якими пов’язаний ваш навчальний проект:
Українська мова і література;
Музика, образотворче
мистецтво;
Інформатика;
Природознавство.
Класи, яких стосується ваш навчальний проект: 1–4.
Державні
освітні стандарти та навчальні програми:
Освітня галузь “Математика”:
Формування вміння користуватися математичною термінологією,
знаковою і графічною інформацією; орієнтуватися на площині та у просторі;
застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях і розуміти сутність
процесу вимірювання величин.
Освітня
галузь "Мови і літератури":
Побудова письмових
текстів різних типів, стилів і жанрів.
Уміння письмово переказувати (докладно, стисло, вибірково),
самостійно створювати письмові тексти, висловлювати в них власну думку про
певну подію, ситуацію, прочитаний твір, дотримуватись вимог до мовлення,
вдосконалювати написане.
Освітня
галузь "Природознавство":
Виховання соціально активної особистості, яка усвідомлює свою
належність до різних елементів природного середовища, здатна мислити, бережливо
ставиться до природи, людей і самого себе;
розвиток розумових здібностей учнів, їх емоційно-вольової
сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості,
самовираження і спілкування;
забезпечення єдності інтелектуального та емоційного
сприйняття природи з практичною природоохоронною діяльністю.
Освітня
галузь "Технології":
Мати уявлення про можливості комп’ютерів, види діяльності, в
яких використовується комп’ютер, основні частини комп’ютера та їх призначення;
мати уявлення про те, як людина сприймає інформацію, збирає
її, зберігає, опрацьовує, передає та використовує, а також про об’єкти та їх
властивості, називає приклади властивостей конкретних об’єктів та значення
таких властивостей;
мати уявлення про Інтернет, основні послуги, уміти
здійснювати простий пошук інформації.
Навчальні
цілі та очікувані результати навчання:
Узагальнити
знання учнів про значення собак у природі та житті людини, вплив діяльності
людини на видовий склад та чисельність ссавців; удосконалити вміння школярів
розпізнавати породи собак на зоокартинках, листівках, порівнювати їх між собою.
Розвивати вміння досліджувати, систематизувати вивчені факти.
Виховувати волю та
наполегливість у досягненні кінцевого результату; толерантність під час
групової діяльності; виховувати чуйне ставлення до братів наших менших; любов
до краси, гармонії всесвіту.
Діяльність
учнів:
На початку учні
обговорюють хід проекту. Учні об’єднуються в чотири групи та організовують
розподіл завдань для виконавців.
Перша група повинна дослідити «В яких художніх творах
зустрічаються собаки, які письменники писали про них, малюють собак»
Друга група
повинна дослідити «Чи є щось спільне у людей та собак, різноманітність порід,
причину виникнення страху у людини перед собакою», знаходять інформацію про
собак в Інтернеті.
Третя група
знаходить вірші, загадки про собак,складають кросворди, пишуть твори про своїх
улюбленців, малюють власні малюнки.
Четверта група добирають фото домашніх та вуличних собак.
Учні досліджують матеріали бібліотек,
друковані та електронні публікації. Добирають ілюстрації відповідно
змісту. Під керівництвом вчителя вчаться
розробляти презентації. Створюють
презентацію в режимі Power Point.
Учні планують
створення публікації у вигляді інформаційного бюлетеня. Знаходять інформацію із
мультимедійної енциклопедії та здійснюють опитування своїх однолітків.
Навчаються створювати публікацію у програмі Publisher. Роздрукована публікація
поміщається на інформаційному стенді за два тижні до закінчення проекту.
Учні вчаться та створюють веб-сторінку, на яку розміщують
інформацію про свій проект.
Приблизний
час, необхідний для реалізації навчального проекту:
Три тижні
Вхідні
знання та навички:
• Учні вміють
знаходити необхідний матеріал самостійно, обробляють його, самостійно роблять
висновки.
• Знають
клавіатуру та мають вміння користуватися мишкою (друкувати, копіювати,
вставляти, зберігати інформацію).
• Учні мають
попередній досвід роботи по створенню діаграм без машин.
• Мають деякий
попередній досвід роботи по створенню мультимедійних презентацій та пошуку в
Інтернеті.
Матеріали
та ресурси:
Обладнання :
·
Цифровий фотоапарат
·
Засоби для зв’язку з Інтернетом
·
Сканер
·
Комп’ютер
·
Обладнання для проведення відеоконференцій
Друковані
матеріали: Відповіді чомучкам:
Про тварин/ Упоряд. Н. Л . Вадченко. – Донецьк: “ВЕСКО”, 2008. -32с.
Серафімович А. С. Три
друга. Рассказы. – М.: «Дет. Лит.», 1977. – 64 с.
Йогансон Майк Собака, що лазив на дерево. Оповідання. – К:
“Веселка”, 1989.
Друзья человека. Рассказы о животных / Сост. А. Г. Казаковой,
- М: «Правда», 1987. – 496с.
Додаткове
приладдя та витратні матеріали: Фарби,
папір, пензлики.
Ресурси
Інтернету:
http://ua.textreferat.com/referat-3288-2.html
http://dog-if.at.ua/forum/28-183-1
http://postpolit.com.ua/viewtopic.php?f=4&t=32
http://malyunok.org.ua/
http://achar8.ya.ru/posts.xml?tb=0
http://1kr.ua/index.php?page=news&news_id=368
http://stanislav-dogs.at.ua/forum/5-2-1
Інше: Екскурсія до клубу собаководів, зустріч з
бабусею Шаблія Максима, хазяйкою клуба. Екскурсія до ветеринарної лікарні.
Диференціація
навчання:
Обдаровані учні:
Учням
пропонується самостійно знайти
відповідь, чому де яки люди бояться собак, хто в цьому винний.
Створюють мультимедійну збірку робіт – учасників проекту ,
«Доброта врятує світ» та помістять результати на сайті школи.
Ключові
слова:
Доброта, відповідальність, співчуття, допомога, життя, біль,
вірність.