Мовна тема № 3. 2 клас «Дієслово»
1 варіант
1. Слова, що
називають дії предметів, відповідають на питання:
а) хто? що?;
б) який? яка? яке?
які?;
в) що робить? що
зробить?
2.Підкресли
слово, яке називає дію предмета:
а) дзвіночок;
б) дзвінкий;
в) дзвонити.
3. Підкресли
слова, які є близькими за значенням до
слова йти:
а)
відпочивати, розмовляти;
б) рухатись,
плентатись;
в) співати,
малювати.
4. Спиши.
Підкресли дієслова.
Мороз малює на
вікнах картини,
Сріблом
вкриває у лісі ялини.
Вітер у срібні
труби сурмить.
Сріблом
бурулька на сонці блищить.
5. Поєднай
лініями слова, протилежні за значенням.
Кинути відповідати
мовчати закінчувати
починати розповідати
запитувати підняти.
Мовна тема № 3. 2 клас «Дієслово»
2
варіант
1.
Слова, які
відповідають на питання що робить? що
зробить? що робив?, називають :
a)
дію предмета;
b)
ознаку
предмета;
c)
назву
предмета.
2.
Підкресли
слова, назви дій:
a)
зелень,
зелений;
b)
ведмідь,
борсук;
c)
зимувати,
косити.
3.
Підкресли слова,
які є назвами дій до слова людина:
a)
хоробрий,
розумний, веселий;
b)
усмішка, сум,
сонечко;
c)
Розмовляє,
спить, малює.
4.
Спиши.
Підкресли дієслова.
Помічниця
Олина мама пішла на роботу.
Оля зробила всю хатню роботу:
Квіти полила і посуд помила –
Мама свою помічницю хвалила.
5.
Поєднай
лініями слова, протилежні за значенням.
Працювати знайти
загубити сміятися
змерзнути відпочивати
плакати зігрітися.
Мовна тема 2
клас «Звуки і букви. Склад. Наголос»
1 варіант
1.
Познач рядок, у якому записані голосні звуки: а) а, я, о, у, ю, є, є, и, і, ї;
б) [а], [о], [у], [е], [и], [і]; в) а, о, м, в, л, і, н.
б) [а], [о], [у], [е], [и], [і]; в) а, о, м, в, л, і, н.
2.
У якому рядку записані трискладові слова?
а) Мальви, ходять;
б) садок, явір;
в) дерево, ящірка.
б) садок, явір;
в) дерево, ящірка.
3. Переносити слова з одного рядка в інший треба...
а) по складах; б)
по буквах; в) по звуках.
4. Прочитай слова. Поділи їх на склади для переносу –
Ґудзик
-
Батько
-
Гайок
-
5. Зроби звуко-буквений аналіз слів: вітер, ялина.
2
Варіант
1. Познач рядок слів, у яких є букви, що позначають два
звуки:
а) свято, синє, малюк;
б) школа, озеро, земля;
в) баян, країна, єнот.
2. У якому рядку записані двоскладові слова?
а) Пісня, єнот;
б) учитель, ялинка;
в) день, в'юн.
а) Пісня, єнот;
б) учитель, ялинка;
в) день, в'юн.
3. У якому рядку записані слова, які не можна переносити?
а)
Сонце, ходжу; б) ясен, шість; в) гайок, їжаки.
4. Прочитай слова. Поділи їх на склади для переносу.
Ходжу –
Лялька -
Район –
5. Зроби звуко-буквений аналіз слів:
Земля –
Ясен –
Мовна тема 2
«Звуки і букви (продовження). Апостроф»
Варіант 1
1.
М’який
подовжений звук на письмі позначають:
a)
двома
однаковими буквами;
b)
буквосполученням
йо;
c)
буквосполученням
ьо.
2.
Познач
рядок слів, у яких є м’які приголосні звуки:
a)
пісня,
чайка, літнє;
b)
сосна,
бузок, мак;
c)
трава,
мило, котик.
3.
Познач
слово, у якому букв більше, ніж звуків:
a)
калина;
b)
ясен;
c)
проміння.
4. Прочитай слова. Поділи їх
на склади для переносу.
Деньок —
Деньок —
Мар’яна—
Колосся
—
5.
Запиши
слова, ставлячи, де потрібно, апостроф.
М…ясо, п…ять, пір…я,
б…ють, р…яд, моркв…яний,сім…я, мор…я.
З поданих слів
склади і запиши речення.
Землю, барвистим, осінь,
килимом, встелила.
Варіант 2
1.
Познач
рядок букв, які можуть позначати м’якість попередніх приголосних звуків:
a)
я, ю,
є, і, ь;
b)
а, у,
и, е;
c)
о, ї,
е, л, н.
2.
Апостроф
ставимо після букв б, п, в, м, ф, р
перед я, ю, є, ї, які позначають:
a)
один
звук;
b)
два
звуки;
c)
голосні
звуки.
3. Познач
слово, у якому звуків більше, ніж букв.
a)
рядок;
b)
поїзд;
c)
літак.
4.
Прочитай
слова. Поділи їх на склади для переносу.
Знайомий —
Подвір’я —
Читання —
5.
Запиши
слова, ставлячи, де потрібно, апостроф.
Духм…яний, пам…ять, рум…яний,
б…юро, п…ять, в…є, р…юкзак, дев…ять.
З поданих слів склади і запиши речення.
На,
самотня, росла, краю, села, верба.
Диктанти за І семестр
ЗИМОВИЙ
РАНОК
Сонячний зимовий ранок. Під косим промінням сонця блищить
сніг, Юра і Тарас на лижах. Хлоп’ята летять з високої гори. Потім їдуть по
рівному полю. Веселі і щасливі повертаються додому. (31 слово)
ШПАК
До кімнати забіг кіт Васько. У зубах він тримав шпака. Петрик
забрав у нього пташку. У неї було поранене крило. Шпак залишився жити в кімнаті
Петрика. Крило швидко зажило і заросло пір’ям. Петрик випустив пташку на волю.
(38 слів)
ЇЖАЧОК
У шкільному куточку живої природи є їжачок. Ми його дуже любимо.
Приносимо йому молоко й м’ясо, їжачок тоді виходить із своєї схованки.
Одного разу ми випустили їжачка на подвір’я. Раптом загавкав
собака Дружок. їжачок згорнувся клубочком. (37 слів)