Мовна тема № 3. 2 клас «Дієслово»
1 варіант
1.  Слова, що називають дії предметів, відповідають на питання:
а)  хто? що?;
б) який? яка? яке? які?;
в) що робить? що зробить?
2.Підкресли слово, яке називає дію предмета:
а) дзвіночок;
б) дзвінкий;
в) дзвонити.
3. Підкресли слова, які є близькими  за значенням до слова йти:
а) відпочивати, розмовляти;
б) рухатись, плентатись;
в) співати, малювати.
4.   Спиши. Підкресли дієслова.
Мороз малює на вікнах картини,
Сріблом вкриває у лісі ялини.
Вітер у срібні труби сурмить.
Сріблом бурулька на сонці блищить.
5. Поєднай лініями слова, протилежні за значенням.
Кинути                         відповідати
мовчати                      закінчувати
починати                     розповідати

запитувати                  підняти.
        Мовна тема № 3. 2 клас «Дієслово»
2       варіант
1.     Слова, які відповідають на питання  що робить? що зробить? що робив?, називають :
a)     дію предмета;
b)    ознаку предмета;
c)     назву предмета.
2.     Підкресли слова, назви дій:
a)     зелень, зелений;
b)    ведмідь, борсук;
c)     зимувати, косити.
3.     Підкресли слова, які є назвами дій до слова людина:
a)     хоробрий, розумний, веселий;
b)    усмішка, сум, сонечко;
c)     Розмовляє, спить, малює.
4.     Спиши. Підкресли дієслова.
Помічниця
Олина мама пішла на роботу.
Оля зробила всю хатню роботу:
Квіти полила і посуд помила –
Мама свою помічницю хвалила.
5.     Поєднай лініями слова, протилежні за значенням.
Працювати                       знайти
загубити                            сміятися
змерзнути                         відпочивати
плакати                              зігрітися.

Українська мова. Контрольні роботи 2 клас
Мовна тема 2 клас  «Звуки і букви. Склад. Наголос»

1 варіант
1.    Познач рядок, у якому записані голосні звуки:                                                                                          а)   а, я, о, у, ю, є, є, и, і, ї;
        б)  [а], [о], [у], [е], [и], [і];                                                                                                                         в)  а, о, м, в, л, і, н.

2.     У якому рядку записані трискладові слова?

              а) Мальви, ходять;
              б) садок, явір;  
              в) дерево, ящірка.

3.   Переносити слова з одного рядка в інший треба...

а) по складах;  б) по буквах;      в) по звуках.

4.   Прочитай слова. Поділи їх на склади для переносу

Ґудзик   -

Батько  -

Гайок   -

5.   Зроби звуко-буквений аналіз слів: вітер, ялина.

2       Варіант
    1.   Познач рядок слів, у яких є букви, що позначають два звуки:

      а) свято, синє, малюк;

     б) школа, озеро, земля;  

      в) баян, країна, єнот.

    2.   У якому рядку записані двоскладові слова?

     а) Пісня, єнот;  

     б) учитель, ялинка;  

     в) день, в'юн.

     3.   У якому рядку записані слова, які не можна переносити?

       а) Сонце, ходжу;     б) ясен, шість;     в) гайок, їжаки.
 

     4.   Прочитай слова. Поділи їх на склади для переносу.

Ходжу –

Лялька - 

Район –

     5.   Зроби звуко-буквений аналіз слів:

Земля –

Ясен –


        

Мовна тема 2 «Звуки і букви (продовження). Апостроф»
Варіант 1
1.    М’який подовжений звук на письмі позначають:
a)      двома однаковими буквами;
b)      буквосполученням йо;
c)       буквосполученням ьо.
2.    Познач рядок слів, у яких є м’які приголосні звуки:
a)      пісня, чайка, літнє;
b)      сосна, бузок, мак;
c)       трава, мило, котик.
3.    Познач слово, у якому букв більше, ніж звуків:
a)      калина;
b)      ясен;
c)       проміння.
4.    Прочитай слова. Поділи їх на склади для переносу.
      Деньок —
      Мар’яна
 Колосся —          
5.    Запиши слова, ставлячи, де потрібно, апостроф.
М…ясо, п…ять, пір…я, б…ють, р…яд, моркв…яний,сім…я, мор…я.

З поданих слів склади і запиши речення.
Землю, барвистим, осінь, килимом, встелила.

Варіант 2
1.    Познач рядок букв, які можуть позначати м’якість поперед­ніх приголосних звуків:
a)      я, ю, є, і, ь;
b)      а, у, и, е;
c)       о, ї, е, л, н.
2.    Апостроф ставимо після букв б, п, в, м, ф, р перед  я, ю, є, ї, які позначають:
            a)      один звук;
            b)      два звуки;
            c)       голосні звуки.
3.       Познач слово, у якому звуків більше, ніж букв.
            a)      рядок;
            b)      поїзд;
            c)       літак.
4.    Прочитай слова. Поділи їх на склади для переносу.
           Знайомий —
           Подвір’я — 
           Читання —

5.       Запиши слова, ставлячи, де потрібно, апостроф.

Духм…яний, пам…ять, рум…яний, б…юро, п…ять, в…є, р…юкзак, дев…ять.

З поданих слів склади і запиши речення.

На, самотня, росла, краю, села, верба.


Диктанти за І семестр

ЗИМОВИЙ РАНОК
Сонячний зимовий ранок. Під косим промінням сонця блищить сніг, Юра і Тарас на лижах. Хлоп’ята летять з високої гори. Потім їдуть по рівному полю. Веселі і щасливі повертаються додому. (31 слово)
ШПАК
До кімнати забіг кіт Васько. У зубах він тримав шпака. Петрик забрав у нього пташку. У неї було поранене крило. Шпак залишився жити в кімнаті Петрика. Крило швидко зажило і заросло пір’ям. Петрик випустив пташку на волю. (38 слів)
ЇЖАЧОК
У шкільному куточку живої природи є їжачок. Ми його дуже любимо. Приносимо йому молоко й м’ясо, їжачок тоді виходить із своєї схованки.
Одного разу ми випустили їжачка на подвір’я. Раптом загавкав собака Дружок. їжачок згорнувся клубочком. (37 слів)